
Kenneth Elliot
Rozhovor se zahraničními vyučujícími
Poslechněte si rozhovor s profesorem Kennethem Elliottem, který působil na americké University of Maine. Jeho specializací je především klinická psychologie, proto je jeho hlavním pracovištěm na TUL Katedra pedagogiky a psychologie. Proč je podle něj důležitý mentoring ve vztahu učitel – student? Co mentoring je a co není? Má nějaká úskalí?
S profesorem Elliottem si v rámci projektu UČITUL povídaly Michaela Marková a Magda Nišponská z FP TUL.

Rozhovor se studujícími o jejich výjezdu do Španělska a Německa
Rozhovor s vyjíždějícími studenty
Řekli byste, že ve Španělsku děti už od nejmenšího školního věku používají při výuce počítače? Nebo že se sice na některých školách platí školné, ale je dobrovolné? A víte, co je to tzv. celodenní škola v Německu?
Poslechněte si rozhovor Alexe Röhricha se studentkami a studenty, kteří dostali v rámci projektu UČITUL možnost vyjet na stáž do německé a španělské školy, a Lianou Hotařovou z katedry románských jazyků FP TUL, jednou z vyučujících, kteří s nimi cestu podnikli.

Rozhovor se studujícími o jejich výjezdu do Finska
Rozhovor s vyjíždějícími studenty

Sharon McMahon Sawyer
Rozhovor se zahraničními vyučujícími
Poslechněte si rozhovor s profesorkou Sharon McMahon Sawyer z americké University of Maine, jejíž specializací je kromě práva také mediační služba. Ta je také důvodem, proč její kmenovou katedrou na TUL je Katedra pedagogiky a psychologie.
- Jak mediace může pomoci budoucím učitelkám a učitelům?
- Proč je pro vyučující důležité, aby uměli řešit konflikty?
S profesorkou Sharon McMahon Sawyer si v rámci projektu UČITUL povídaly Michaela Marková a Magda Nišponská z FP TUL. Rozhovor je veden v angličtině.